Het feest gaat nu echt beginnen - Reisverslag uit Ndjamena, Tsjaad van Frits Snels - WaarBenJij.nu Het feest gaat nu echt beginnen - Reisverslag uit Ndjamena, Tsjaad van Frits Snels - WaarBenJij.nu

Het feest gaat nu echt beginnen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Frits

20 April 2008 | Tsjaad, Ndjamena

De afgelopen dagen zijn sterk wisselend geweest. De band met alle internationale collega’s wordt steeds sterker. Dat maakt het werken binnen het hoofdkwartier best aangenaam is. Zo’n band is overigens ook broodnodig als er straks meer druk op de ketel komt te staan. Een schril contrast daarop vormt het bericht van het overlijden van Nederlandse collega’s in Afghanistan. Een dergelijk bericht in Nederland krijgen valt al niet mee, maar hier grijpt het je echt naar je strot.

De afgelopen dagen werd het gerucht dat ik verder naar het oosten zou vertrekken steeds sterker. Vrijdag ben ik ‘even’ op en neer geweest naar Abéché. Voor de geïnteresseerden onder ons (MvB) dat was met een civiele kist, 2 props, 18 seats. Tijdens een bezoek aan Abéché werd onmiddellijk duidelijk dat het geen gerucht meer was. Ik vertrek aanstaande woensdag (23-4) daar daadwerkelijk naar toe. Het is daar zondermeer een stuk primitiever als hier en ook nog warmer. Tijdens mijn bezoek heb ik mijn knar best wel een beetje verbrand, toch maar wat beter opletten met het smeren van de sunblock. Wat wel leuk is, is dat de collega’s met wie ik in Creil veel heb samengewerkt daar ook zijn. Mijn werkplek is geregeld en ik kom naar alle waarschijnlijkheid met de best bevriende collega’s in een tent te liggen (Ieren en Fransen). De warme ontvangst daar geeft best wel een prettig gevoel.

Wat ik ook geweldig vind, zijn jullie reacties, zowel op deze site als zo hier en daar in de mail. Ik zit regelmatig mijn een lach / grijns op mijn gezicht naar alle berichtjes te kijken. Blijf daar aub vooral mee doorgaan. Het verloop van een (klein?) feestje op een niet nader te noemen pand aan de Schapendrift viel er goed uit af te lezen. Ik kom het wel een keer inhalen ! Klein detail, in N’Djamena zijn er voldoende barretjes, maar in Abéché zijn er naar verluid slechts twee restaurants. Ook is het een best stukje rijden vanaf N’Djamena Dat is zo’n 750 km, gem reisduur over de weg buiten regenseizoen is 3,5 a 4 dagen. Tijdens het regenseizoen zijn dat er al gauw 7 tot 9.

Voor Peter, opsturen in rechthoekige pakketjes van max 2 kg! :-)

Thats all for now folks! Ik denk dat mijn volgende entry een paar dagen na de aankomst in Abéché zal zijn. Tot gauw.


  • 20 April 2008 - 11:18

    Marco & Yolande:

    He kerel, leuk dat je zo snel bijgelezen bent. Tuurlijk zal jouw terugkomst weer een gelegenheid bieden om weer een feestje te organiseren. De hele club heeft gisteren de site uitvoerig bekeken en er zijn vele concept berichten geschreven en toch maar niet verzonden - enige censuur was wel op zijn plaats...:-)

    Denk goed om je kanr en we blijven je volgen!

    Take care

  • 20 April 2008 - 11:32

    Connie:

    Met een beetje katerhoofdpijn (want ja, toen ik 1 keer wist hoe die dop eraf moest......;-) wens ik je alvast veel succes in Abéché! (soms gaat het ineens wél sneller dan gepland..) Je kunt daar toch wel mailen/sms'en/msn'en/
    hyven/skypen/bellen etc toch?
    Stoer vliegtuig. En wie is die stoere man erbij? ;-) Hou je taai, tot gauw!
    xxxxxxx

  • 20 April 2008 - 11:38

    Roelie:

    ha Frits.. nog warmer.. pff.. erg! Dat bericht vanuit Afghanistan kwam hier ook aan: mijn broertje reed er twee voertuigen achter, en dan word je met zn allen gewoon even heel stil.
    ik ben je mailadres kwijt! als jij mij nou even mailt.. roelietop bij hetemail enzo.
    groet:)

  • 20 April 2008 - 13:07

    Mariëtte:

    Hé broertje

    Als je dit leest zit je waarschijnlijk al in Abéché. Ben benieuwd naar foto's van dat kampement. Hier alles goed, nou ja Manon is ernstig verkouden en moet hard studeren want ze heeft dinsdag tentamen (geneesmiddelvoring en biofarmacie!!!!!). Gisteren naar een musicaluitvoering geweest waarin Ingrid mee speelde, erg leuk en ik vond Ingrid natuurlijk het beste (niet bevooroordeeld natuurlijk).

    Dikke kus

  • 20 April 2008 - 18:35

    Margot:

    Hoi Frits, zoals je ziet hebben wij gisteren ook de site ontdekt. Leuk om het een beetje bij te kunnen houden. Het klinkt allemaal nogal warrum, dus keep it cool!!
    Groetjes!
    PS Ze waren gisteren al weer aan het boeken naar Tsjaad, maar hun kennelijke staat gaf problemen (of was het nou het vooruitzicht van 10 l water ipv bier?).

  • 21 April 2008 - 10:53

    Rob En Caroline:

    Hoi rode kaaskop,
    Fijn dat je je ook op je nieuwe stek al welkom voelt. Die twee jongens, ja vreselijk!
    Sterkte met die hitte, het lijkt ons zwaar. Merk je waar jij zit ook iets van de situatie waar je in zit? op wat voor manier? Of maakt de muur een (aangename) barriere? Hier stemming beetje bedrukt, Robs bedrijf gaat dicht per direct. is druk aan het solliciteren.
    Doe voorzichtig, met iedereen, veel liefs en we denken aan je!

  • 22 April 2008 - 17:54

    Johan&Corina:

    Hey Frits
    Ik heb helaas te weinig snipperdagen dus ik denk dat het uitstapje met kaartvrienden naar Abéché er helaas niet in zit, maar ik vind wel dat we na terugkomst van jouw avontuur moeten zorgen dat we op zeeeeer regelmatige basis ons avondje blijven plannen :)

    Succes en sterkte in het nog warmere deel waar je reeds aangekomen zult zijn als je dit leest.

  • 23 April 2008 - 07:02

    Rickie!!!:

    hee pap,

    maak ook is een keer een foto van dat rode knikker ding van je, kan ik ook nog een beetje lachen, nog gebeten door een slang ofso, hoor het wel weer, suc6 met die rest van je tijd daar, ik kan niet
    w8en tot je terug bent

    xxx,
    Rick

  • 23 April 2008 - 20:48

    Ronny:

    Hallo Fritsie
    Ik heb net jouw verhaal zitten lezen.
    Het zo te horen behoorlijk indrukwekkend.
    Pas goed op jezelf en kijk maar uit voor een zonnesteek met je kale koppie.
    Hier gaat alles zijn gang ,hektische tijden.

    Groeten Ronny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjaad, Ndjamena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Augustus 2008

Tijd om naar huis te gaan

28 Juni 2008

Een blik op de omgeving

08 Juni 2008

Het dagelijkse leven

16 Mei 2008

Ouadi Moura

06 Mei 2008

Verjaardagsfeestje in Tsjaad
Frits

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 31627

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2007 - 08 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: